Add new attachment

In order to upload a new attachment to this page, please use the following box to find the file, then click on “Upload”.

This page (revision-3) was last changed on 02-Apr-2016 23:50 by Rauli Ruohonen  

This page was created on 02-Nov-2007 12:44 by RauliRuohonen

Only authorized users are allowed to rename pages.

Only authorized users are allowed to delete pages.

Difference between version and

At line 1 changed 8 lines
Jyväskylästä kotoisin oleva PoGolainen paridanikas, joka ei tajua Goosta hölkäsen pöläystä, vaikka on aloittanut pelaamisen jo viime vuosituhannella ('99). Tunnetaan myös irukana, delfiininä, merisikana, sashimina, salakkana, turskana ja ties minä muina kala-aiheisina otuksina.
!! Asenne pelaamiseen
* __Pelissä on kyse voitosta__. Tavoitteen vesittäminen vähättelemällä joitakin voittoja ei johda mihinkään. Kyse on taitolajista, jossa kaikki peliin kuuluvat keinot ovat sallittuja. Selityksissä aina löytyy, mutta todellinen syyllinen löytyy yleensä helposti laudan ja tuolin selkänojan välistä.
* __Kello kuuluu peliin__. Molemmat pelaajat hyväksyvät aikarajat ja sen jälkeen ne kuuluvat pelin sääntöihin: aikarajan ylittyminen on yksi tapa hävitä peli. Ajankäytön hallinta on pelitaidon osa, ja laudalla voi hyvinkin tehdä virheen yrittämällä välttää aikahäviötä. Voitto on voitto, oli se sitten turskis, murskis, 6.5 pistettä, 0.5 pistettä tai aikavoitto.
* __Vastustajalla ei ole merkitystä__. On ihan sama kuinka vahva vastustaja on, tai millainen pelityyli hänellä on (vaikka se sitten kuinka hivelisi vastakarvaan fiinejä Go-nautintohermoja). Tavoitteena on oppia pelaamaan ketä tahansa vastaan hyvin. Jos vastustaja tekee jotain "rumaa" (järjetön invaasio, hölmö trikki, poikkeama josekista, yms), oikeus vähätellä sitä yritystä tulee vasta sitten, kun oikeaa vastausta ei edes tarvitse miettiä. (sen vähättelyn voi sitten jättää väliinkin, ei saa kiusata heikompia) Muuten on vielä opittavaa. Jos häviää, oppii jotain heikkouksistaan. Vai onko kyseessä "liian helppo" asia -- niin helppo, ettei sitä tarvitse opetella ja osata?
* __Pelissä on kyse todennäköisyyksistä__. Vahvempi pelaaja ei aina voita, eikä myöskään pelissä sillä hetkellä edellä oleva. Pelin jatkaminen hävitystä asemasta on normaalia, koska vastustajalla on usein paljon tilaisuuksia tehdä virheitä. Jos virheen tekijä aina luovuttaisi heti, amatööripelit eivät kovin montaa siirtoa kestäisi. Voittoasemaan pääseminen ei riitä, vaan pitää myös osata säilyttää se lopun pelin ajan, ja sekin vaatii paljon taitoa. "Mikään ei ole niin vaikeaa kuin voitetun pelin voittaminen."
Helsinkiläinen 2 dan, joka ei ole pelannut pitkiin aikoihin. Pitäisi joku päivä jaksaa piipahtaa peli-illassa, vaikka peli sitten näyttäisikin 30 kyun pelaamalta..
Version Date Modified Size Author Changes ... Change note
3 02-Apr-2016 23:50 0.165 kB Rauli Ruohonen to previous
2 18-Mar-2008 18:36 2.165 kB 194.111.136.197 to previous | to last ei se silliparvi enää mikään kyusankappale ole
1 02-Nov-2007 12:44 2.163 kB RauliRuohonen to last siirretääs koko nimen alle niin kuin muillakin
« This page (revision-3) was last changed on 02-Apr-2016 23:50 by Rauli Ruohonen