At line 29 changed one line |
|1, 2, 3, ...|Kunkin kierroksen tulokset. Kaikki N:nen kierroksen tulokset ovat numeron N alapuolella samassa sarakkeessa. |
|1, 2, 3, ...|Kunkin kierroksen tulokset. Kaikki N:nen kierroksen tulokset ovat numeron N alapuolella samassa sarakkeessa. Formaatti on <vastustajan sijoitus><+/-/=>. +/-/= kuvastaa pelin tulosta. |
At line 34 changed one line |
Pelaajat asetetaan paremmuusjärjestykseen ensin MMSien mukaan, sitten SOSien (jos sama MMS) ja sitten SOSOSien (jos samat MMS ja SOS). |
Pelaajat asetetaan paremmuusjärjestykseen ensin MMSien mukaan, sitten SOSien (jos sama MMS) ja sitten SOSOSien (jos samat MMS ja SOS). Toisinaan voidaan käyttää näiden sijasta muitakin kriteerejä, kuten esimerkiksi keskinäistä peliä. |
At line 36 added 6 lines |
!! muita mahdollisia sarakkeita |
||Saraker||Selitys |
|SODOS| Voittettujen vastustajien MMS:ien summa |
|
Siivolan Matti on tehnyt suht hyvän [sivun|http://www.kttl.helsinki.fi/msiivola/rr_commission/tie_break.html] tie-breakereista (SOS, SOSOS, CUSS, ...). -- Tapio |
|
At line 38 changed one line |
Pelien tuloksia luetaan seuraavasti. Esimerkiksi Olli Lounela on pelannut toisella kierroksella pelaajan 8 (Juho Linna) kanssa ja voittanut. Tästä 8+. Juho Linna taas on vastaavasti toisella kierroksella pelannut pelaajan 1 (OL) kanssa ja hävinnyt. Tästä 1-. Voitot siis +, häviöt - ja mahdolliset jigot =. |
Pelien tuloksia luetaan seuraavasti. Esimerkiksi Olli Lounela on pelannut toisella kierroksella pelaajan 8 (Juho Linna) kanssa ja voittanut. Tästä 8+. Juho Linna taas on vastaavasti toisella kierroksella pelannut pelaajan 1 (OL) kanssa ja hävinnyt. Tästä 1-. Voitot siis +, häviöt - ja mahdolliset jigot =. Tuomarin päätöksellä määrätyn tuloksen perään merkitään huutomerkki. |
|
|
||Asia || Tuloslista || [GoRiin lähetettävässä muodossa|http://www.european-go.org/rating/format.html#FORMAT] |
| Voitto pelaajasta nro X | X+ | X+ |
| Jigo pelaajan nro X kanssa | X= | X= |
| Tappio pelaajalle nro X | X- | X- |
| Peli kesken pelaajan nro X kanssa | X? | |
| Vapaakierroksella | free | 0+ |
| Poissa kierrokselta | -- | 0- 0= |
| Tuomarin päätös/pelaaja ei saapunut paikalle/muu hassu asia | X+! / X-! | Kts. yltä |
|
Vapaakierros on kyseessä jos pelaajalle ei löytynyt vastustajaa, poissaolo jos pelaaja ilmoittautui poissaolevaksi ennen kierrosta, kun taas ennalta ilmoittamattomasta poissaolosta seuraa yleensä tuomarin päätöksellä tappio. Yleinen käytäntö on antaa pelaajalle jokaisesta poissaolosta puoli pistettä (joka tulisi pyöristää alas) jotta seuraavien kierrosten paritukset toimisivat paremmin; nämä puolet pisteet sitten saatetaan poistaa lopullisia tuloksia varten. |
|
Muitakin merkintöjä voi olla, esimerkiksi Japanissa tyhjä pallukka tarkoittaa voittoa, ja täysi pallukka tai X tappiota. |