Add new attachment

In order to upload a new attachment to this page, please use the following box to find the file, then click on “Upload”.

This page (revision-34) was last changed on 01-Jun-2005 14:48 by 194.157.96.130  

This page was created on 18-Oct-2004 14:50 by JariKoivikko

Only authorized users are allowed to rename pages.

Only authorized users are allowed to delete pages.

Difference between version and

At line 91 added 33 lines
Kokemukseni mukaan paras tapa parittaa 1. kierroksella on seuraava:
* järjestetään osallistujat sisääntulojärjestykseen
* jaetaan ryhmä kahtia
* paritetaan ryhmien ensimmäiset, sitten toiset, jne.
Tällä tavoin saadaan 1. kierroksesta enemmän informaatiota kuin silloin, jos sisääntulojärjestykseen laitetut osallistujat paritetaan taittamalla ryhmä
keskeltä. Jos taitetaan keskeltä, sisääntulojärjestyksessä parhaan ja huonoimman
keskinäinen peli tuottaa todennäköisesti vain hyvin vähän informaatiota, jos tasoerot ovat useita kiviä.
-- Markku
Informaatio on 2-karsinnan "double elimination" -systeemissä erilaista kuin MacMahonissa, tarkoituksenahan on ainoastaan löytää 3 pelaajaa,
jotka voittivat 4 peliä, kun normaalisti pitäisi saada aikaan jonkinlainen järjestyskin.
Ensimmäisen kierroksen taittamista puoltaisi minusta se, että se suosii sisääntulojärjestyksessä korkeammalla olevaa. Näin esimerkiksi Takapotkun ja Kanikutosen perusteella valittu ei joutuisi heti ensimmäisellä kierroksella pelaamaan viime vuoden SM-sarjalaisia vastaan, mikä saattaisi teoriassa aiheuttaa taktikointia turnausosallistumisten kanssa.
** Tämä argumentti taiton puolesta kuulostaa hyvältä. -- [Markku|MarkkuJantunen]
[Virallisen SM-speksin|http://gowrite.net/forum/viewtopic.php?t=89] 2. vaiheessa on muuten pari "featurea"
* Sisääntulojärjestyksessä mainitaan "edellisen vuoden SM-2-karsinnan 4-6". Näitä ei saada selville, sillä kolmeen voittoon jää 5 pelaajaa (2 viidennellä kierroksella hävinnyttä + 3 viimeisellä kierroksella voittanutta), eikä tiebreakeria ole määritelty.
** Ne saadaan selville kun määritellään tiebreakeri. -- [Matti]
* Viimeisen kierroksen paritus voi kossahtaa. Jos pelaaja A voittaa kolmella ensimmäisellä kierroksella pelaajat B, C, ja D, ja häviää sitten, on mahdollista että A, B, C ja D ovat kaikki 4 kierroksen jälkeen yhdessä tappiossa, ja A joutuu pelaamaan jotakuta vastaan toisen kerran. (kolmen kierroksen jälkeen 2 pisteessä on 6 pelaajaa, joten sekä B, C että D voivat voittaa pelinsä ellei heitä jossain vaiheessa pariteta keskenään.)
Tämä lienee aika tyypillinen tuplaeliminointiparitusteknillinen ongelma.
-bass
2. vaihe päätettiin pelata viisikierroksisena kuitenkin siten, että ensimmäinen ja viimeinen sija selviävät jo neljällä kierroksella. Puhe viidestä kierroksesta johtui siitä, ettei haluttu pelaajien laskevan sen varaan, että he pelaavat vain neljä kierrosta.
-- Markku 31.5. 2005
Version Date Modified Size Author Changes ... Change note
34 01-Jun-2005 14:48 5.87 kB 194.157.96.130 to previous
33 01-Jun-2005 14:48 5.868 kB 194.157.96.130 to previous | to last
32 01-Jun-2005 14:47 5.871 kB 194.157.96.130 to previous | to last
31 01-Jun-2005 14:46 5.869 kB 194.157.96.130 to previous | to last
30 01-Jun-2005 14:15 5.79 kB 194.157.96.130 to previous | to last
29 01-Jun-2005 14:07 5.707 kB Matti to previous | to last
28 31-May-2005 21:22 5.642 kB 81.197.4.209 to previous | to last
27 31-May-2005 18:51 5.437 kB Bass to previous | to last
26 31-May-2005 18:51 5.438 kB Bass to previous | to last
25 26-May-2005 18:02 3.958 kB 194.157.96.130 to previous | to last
24 26-May-2005 17:46 3.394 kB 81.197.73.118 to previous | to last
23 26-May-2005 17:44 3.392 kB 81.197.73.118 to previous | to last
22 26-May-2005 17:22 3.271 kB LauriPaatero to previous | to last
21 26-May-2005 17:22 3.271 kB LauriPaatero to previous | to last
« This page (revision-34) was last changed on 01-Jun-2005 14:48 by 194.157.96.130